dimecres, 16 d’abril del 2008

RISTO MEJIDE - ÉS UN PRODUCTE?

Ha començat una altre vegada O.T i amb ell també ha tornat Risto Mejide, el descarat, malcarat i inclús per més d'un, maleducat personatge que a través del seus comentaris gairebé sempre despectius omple el programa amb les seves interpretacions
Però alhora que participa com a jurat d'Operación Triunfo el controvertit publicista ha publicat un llibre que porta per títol: "El pensamiento negativo. Acierta mal y acertarás".


Si no fos pel currículum tan extens que té al món empresarial algú podria pensar que no té cap interès el que ens digui o el que pensi, però si ens acostem a la seva trajectòria laboral, si coneixem que va llicenciar-se per ESADE o que ha treballat per les companyies publicitàries més importants del nostre país, és evident, que el senyor Mejide no té res de vulgar i per tant ens fa pensar que la seva manera d'actuar no deixa de ser un paper que s'ha construït a la seva mida, i que es trobava a faltar a la televisió, i que anys enrere ja haviem vist a programes com Un, Dos, Tres, on apareixien els Super tacañones.


És a dir, en aquest tipus de programa que es tracta de jutjar com ho fan una sèrie de nois, sembla que han de tenir crítiques més o menys benevolents i que els serveixi per ajudar a crèixer com artistes. Però ara fa dos anys, al meu entendre algú de la productora Gestmusic, pensa que això s'ha d'acabar que cal donar-li un gir de 180º a aquesta situació i que cal buscar algú que faci de dolent de la pel·lícula i així crear controvèrsia segurament pel nivell no gaire elevat dels concursants en aquestes edicions.


Però aquesta decisió de Gestmusic té una justificació i un precedent clar. Noemi Galera, una altre component del grup del jurat tingui un "pike"verbal amb una de les noies que canten i això dispara el share televisiu fins a uns nivells desorbitats, i es per aquest motiu que pensen en posar algú que faci aquest paper de dolent de manera expressa. És a dir, veuen una manera de crear audiència i ho aprofiten.


Risto Mejide doncs al meu entendre interpreta un paper, més enllà que tingui un caràcter peculiar i que li agradi polemitzar, però qui el coneixen personalment asseguren que per a res té un manera de fer semblant al que acostuma a ensenyar durant les seves aparicions a televisió i als mitjans de comunicació en general.


Per tant torno a la idea que Risto Mejide, no deixa de ser en paraules seves un producte, que ha arrelat a la societat, només cal veure com durant els càstings del popular programa , l'ensenyàven més a ell que no pas a els nois que es volien presentar, avui per avui la gent quan veu aquest programa està més pendent a veure les nominacions que ell fa que no pas les actuacions musicals, en resum Risto Mejide és l'autèntica estrella de OT.


Pel que fa al seu llibre i si seguim amb la idea que es un producte, és evident, que no hi posarà res que no hagi dit o hàgim pogut veure durant les seves actuacions a la televisió o la ràdio, és a dir, si tenim en compte que la gent busca d'ell insults, crítiques poc mesurades, sortides de to i segons ell sinceritat en tot el que diu, és evident que el seu llibre està carregat de tot això, és Risto Mejide en estat pur, donant-li "canya" a molta gent i parlant de moltes actuacions en forma autobiogràfica en alguns casos.

En resum Risto Mejide no deixa de ser un "provocador al uso", un personatge que desprès de triomfar com a publicista i en la seva vida, però que trobava a faltar un èxit a nivell global, i va decidir un bon dia entrar en el show medi àtic i presentar un paper de dolent, que li ha funcionat molt bé.

Qui no entengui que és un paper el que interpreta s'enfadarà, qui el vegi com lo que és un producte predis senyat per ell mateix i la productora Gestmusic per donar més audiència al programa, entendrà que forma part d'un show i que d'alguna manera quan deixi d'interessar, doncs acabarà per morir d'èxit, i casos anteriors ja n'hi ha hagut més d'un i més de dos...